CIO a podpora byznysu

Peticenemocnicesusice.cz CIO a podpora byznysu Image

INFORMACE

DATUM PUBLIKOVÁNÍ: 2011

AUTOR: Oldřich Příklenk

NÁZEV SOUBORU: CIO a podpora byznysu.pdf

POPIS

Kniha se zabývá spoluprací ředitele informatiky (CIO) a jeho týmu s byznysem. Poskytuje přehled informatikům, byznysu, ale také studentům informatiky o tom, jakým hlavním výzvám čelí informatika, jaké problémy musí v současnosti CIO a jeho manažerský tým zvládat při podpoře konkurenceschopnosti byznysu, jaké nároky jsou na ně kladeny, a nakonec, jak je řešit. K nim patří zejména: 1. dostatečné porozumění strategii a praktikám byznysu vlastního podniku, 2. schopnost dohodnout se s byznysem o principech využívání ICT v byznysu, 3. schopnost CIO propojit strategii byznysu a strategii ICT, 4. IT Governance, 5. dialog s byznysem o řízení výkonu a limitech ICT, 6. průběžná diskuse s vrcholovým managementem o přínosech ICT, 7. péče o správný profil pracovní síly a skladbu týmu ICT,8. sourcing a 9. řízení nákladů na ICT. Kniha uvádí případové studie, které napsali CIO, s nimiž autoři spolupracují, a ve vybraných kapitolách pak výsledky dotazníkového šetření provedeného mezi vybranými CIO v ČR a na Slovensku.Prof. Ing. Jan Dohnal, CSc.Vystudoval ČVUT, Fakultu elektrotechnickou, specializaci počítače. Profesorem byl jmenován na VŠE v Praze. Učil na ČZU a VŠE, v současnosti přednáší na ČVUT a VŠE. V letech 1990-1996 byl členem vědecké rady ČZU, v letech 1999-2005 členem vědecké rady Fakulty informatiky a statistiky VŠE v Praze. Od r. 2009 je členem vědecké rady Fakulty informačních technologií ČVUT. Přednáší na konferencích České společnosti pro systémovou integraci a dalších odborných konferencích, je autorem monografie, spoluautorem čtyř knih a autorem řady vysokoškolských učebnic a odborných článků.Pracoval řadu let jako systémový programátor, v devadesátých letech byl generálním ředitelem IBM v Československu a následně v ČR, dva roky působil v mezinárodním managementu IBM Austria, CEE, Russia. Od roku 2001 spolupracuje s firmou Gartner a od r. 2005 působí ve firmě Gartner Ireland, Ltd., jako Executive Partner řešící problémy CIO. V této pozici dosud pracoval pro více než čtyřicet CIO nebo COO a pro pět CEO.Profesně se orientuje na problémy řízení informatiky se zvláštním zaměřením na spolupráci byznysu a informatiky a v této souvislosti se věnuje zejména problematice Strategie ICT, Governance ICT a řízení prodejních týmů a týmu CIO. Věnuje se též úlohám CRM a problémům jeho efektivní implementace a využití.V roce 1994 obdržel cenu "Osobnost roku v oboru IT" udělovanou novináři a odborníky oboru IT.Ing. Oldřich PříklenkVystudoval VŠE v Praze, hlavní specializaci mezinárodní obchod a vedlejší specializaci informatika.V roce 1997 založil společnost Artex informační systémy, zaměřenou na rozvoj a implementaci informačních systémů. V této společnosti působil na pozicích konzultant a později projektový manažer ERP a CRM systémů v podnicích z oblasti výroby, obchodu a služeb. V roce 2001 zakládal společnost KPC-Group, která je výhradním zastoupením Gartner v České republice a od roku 2003 ve Slovenské republice. Ve společnosti působil na obchodních pozicích, od roku 2003 jako ředitel pro Slovensko a od roku 2007 pro Rumunsko. Od roku 2008 je generálním ředitelem pro Českou republiku, Slovensko a Rumunsko a zároveň jediným majitelem zastoupení Gartner pro tyto země.Profesně se orientuje na problematiku prodejních kanálů a strategií v ICT a na řízení obchodníků a vztahů se zákazníky. Věnuje se též projektům a analýzám v oblasti měření a porovnání produktivity a nákladovosti ICT. Přednáší na konferencích České společnosti pro systémovou integraci a dalších odborných konferencích a je autorem článků v odborném tisku.Z obsahuO autorech 9Řekli o knize 11Úvodní poznámky 13A. Trendy v řízení informatiky a změny role CIO1 Byznys a informatika 181.1 Vývoj podpory ICT poskytované byznysu 181.2 Problémy a výzvy CEO a CIO 201.2.1 Restrukturalizace 201.2.2 Globalizace 211.2.3 Vliv státní správy a samosprávy 221.3 Nároky na CIO 241.3.1 Řízení ICT a vztah s byznysem 241.3.2 Strategie ICT a rozpočet ICT 261.4 Spolupráce vrcholového managementu a informatiky 301.4.1 Postoje a styl práce CEO a CIO 301.4.2 Postoje manažerů byznysu a CIO a zodpovědnosti CIO 341.5 Případová studie ČEZ 361.5.1 Problém řešený v případové studii 361.5.2 Skupina ČEZ prošla ve druhé polovině minulé dekády bouřlivým rozvojem 361.5.3 Projekt Transformace ICT 381.5.4 Výhled do r. 2015 - NOVÁ VIZE Skupiny ČEZ 421.5.5 Závěr 42B. Úlohy CIO v řízení podniku2 Porozumění byznysu vlastního podniku 462.1 Souvislosti byznysu a ICT 462.2 Formální znalost byznysu 482.3 Porozumění principům a modelům byznysu 502.4 Porozumění subjektivním cílům manažerů byznysu 522.5 Případová studie KB 522.5.1 Kontext - BI a PM 522.5.2 Komerční banka, ICT a BI 532.5.3 Problém řešený v případové studii 532.5.4 Postup 532.5.5 Klíčová poučení 552.5.6 Doporučení a závěr 563 Propojení strategie byznysu a strategie ICT 583.1 Definice 583.2 Spolupráce byznysu a ICT 593.3 Doporučená struktura strategie ICT 613.3.1 Úrovně strategie ICT a jejich určení 613.3.2 Základní dokument strategie ICT 613.4 Procesy strategie ICT 673.5 Případová studie KB 723.5.1 Problém řešený v případové studii 733.5.2 Řešení 733.5.3 Závěr 754 Informovanost o výkonu a záměrech ICT 774.1 Názory manažerů na komunikaci CIO s vedením podniku a s manažery byznysu 774.2 Komunikační plán 784.3 Prípadová štúdia SPP, a. s. 824.3.1 SPP 824.3.2 Informatika v SPP 824.3.3 Kľúčový problém - komunikácia medzi ICT a biznisom 834.3.4 Odporúčania 84C. Úlohy CIO v řízení ICT5 IT Governance 885.1 Definice 885.2 IT Governance vede ke spolupráci ICT a byznysu 895.3 Osvědčené praktiky 915.4 Domény IT Governance 925.5 Základní procesy IT Governance 945.6 Případová studie Erste / Česká spořitelna 965.6.1 Erste Group 965.6.2 Erste Group a informatika 965.6.3 Úlohy a problémy řízení reflektované v případové studii 975.7 Doporučení 986 Pracovní síla v ICT, řízení týmu 1016.1 Pracovní pozice a role 1046.2 Způsobilosti, kompetence - na co máme a v čem budeme úspěšní 1066.3 Technické kompetence, kompetence pro podporu byznysu a sociální kompetence 1076.4 Řízení týmu ICT 1096.4.1 Role, které CIO považují za nezbytné 1096.4.2 Řízení ICT klade zásadní nároky na řízení vztahů 1106.5 Manažer a lídr v ICT 1126.6 Typické situace v řízení týmu CIO 1176.6.1 Porada 1176.6.2 Delegování 1196.6.3 Komplexní hodnocení 1206.6.4 Budování týmu 1216.7 Pracovní síla a sociální sítě 1236.7.1 Konzumerizace, Web 2.0, sociální sítě 1236.7.2 Sociální sítě a spolupráce v týmu 1246.7.3 Byznys může využít potenciál spočívající v analýze sociálních sítí 1256.8 Případová studie 1276.8.1 Řízení informatiky v PRE, a. s. 1276.8.2 Tým informatiky 1286.8.3 Osobnost CIO 1307 Sourcing 1327.1 Trendy sourcingu 1327.2 Strategie sourcingu 1357.3 Nákladový model outsourcingu 1408 Řízení nákladů 1438.1 Význam řízení nákladů ICT 1438.2 CFO jako možný spojenec CIO 1448.3 Řízení nákladů ICT u komoditních služeb informatiky 1478.4 Řízení nákladů ICT u nekomoditních služeb informatiky 1538.5 Náklady ICT v České republice a na Slovensku 1558.6 Snižování nákladů ICT 1568.7 Porovnání nákladů ICT 1578.8 Případová studie v Pražské energetice, a. s. 1598.8.1 Východiska 1598.8.2 Techniky řízení nákladů vyvolaných poptávkou po službách ICT 1608.8.3 Techniky řízení nákladů vynaložených na zdroje ICT 1628.8.4 Náklady související s operačním prostředím a kvalitou řízení ICT 1638.8.5 Techniky, metodiky a modely použité v informatice PRE 1658.8.6 Klíčová poučení pro byznys a ICT 166Literatura 168Souhrn/Summary 171Rejstřík 172

Hledáte knihu CIO a podpora byznysu? Skvělé, máme tu knihu. Bylo napsáno 2011 a autorem je Oldřich Příklenk? Přečtěte si knihy online na našem webu peticenemocnicesusice.cz

CIO a podpora byznysu (Ukázka, strana 99) by Kosmas-CZ - Issuu

Znalost byznysu je základním p ředpokladem toho, aby CIO a vedení informatiky mohlo vést s vedením podniku diskusi o dalším směřování byznysu a jeho podpoře v IT.; K typickým otázkám, na které si CIO musí nalézt odpovědi a jejichž znalost posiluje jeho důvěryhodnost v očích managementu (DOHNAL, 2011, viz Poznámka), patří:. Jaký je cíl byznysu, strategie byznysu ...
CIO a podpora byznysu. Kniha Diskuze ke knize (0) Recenze. Článek v PDF. ... Druhá část se věnuje úlohám CIO v řízení podnikové informatiky, ukazuje, jak by CIO měl analyzovat potřeby byznysu a uspokojovat je při strategickém a taktickém řízení informatiky a své záměry zpět prezentovat managementu byznysu. Třetí část ...